Test nummer 1 på nyttig "Glass"

Skulle inte kalla det för glass men då råkade jag frysa den för länge så det blev mer som frozen yoghurt, gott blev det iallfall inte så jätte sött men gott :)

Kul iallafall att testa på detta recept ;)


1 äggvita som vispas hårt till ett skum (äggvitan syns knappt i skålen)


En halv skopa protein med valfri smak


Blanda i 250g Kvarg


En skvätt med fun light också valfrismak.


Smak sätt med frukt, bär eller mörkchocklad.


Sedan skjus in i frysen i ungefär 1 och 1/2 timma

Så här ser den ut om den fryst liiite för länge ;)

Man kan även äta den ofryst :)

Färdigt! nu kan du njuta utan skuld. Jag njuter även om jag äter något som inte är nyttigt men måste ju säga att det känns ju extra bra när man äter något gott helt utan socker och med en massa protein!


Kommentarer
Postat av: fanny

haha intressant inlägg, har precis idag handlat grejer för en "proteinglass" på ICA idag :D men har bakat bröd idag så orkade inte göra glassen också, så det blir imorgon! :D

2012-05-03 @ 22:04:11
Postat av: fanny

däremot har jag en bärmix istället för hallon, annars exakt likadant :)

2012-05-03 @ 22:05:14
Postat av: Sandra

Jasså! haha vad roligt, jag tänkte testa med andra bär och så också :) Men har du protein pulver också ? ;)

2012-05-04 @ 15:29:05
Postat av: fanny

yes, Anton har kvar proteinpulver sen han gymmade så det ska jag använda :) vanligsmak tror jag :P

2012-05-04 @ 15:46:17
Postat av: Sandra

Jasså ;) Nå jag använde vaniljsmak :)

2012-05-04 @ 21:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0