Att välja?!

Jag har så jobbigt med min otroliga oförmåga att välja ibland. Helst när det gäller stora saker.
Utbildningar,flytt,stora inköp,Gifta sig, barn och annat. Men helt hopplös är jag inte.

Är det rätt,vad tycker andra och så vidare. Visst man kan inte veta om något är rätt innan man har testat. Å man ska inte bry sig om vad andra tycker/dömmer men lättare sagt än gjort. Varför bryr man sig om vad andra tycker? Och nu om någon tänker JA men jag bryr min INTE vad andra tycker! Tänk efter en stund så märker du nog att du nog igentligen bryr dig.

Sedan kan jag tycka att många har en bild hur en människas liv ska vara, men vet ni vad inte en enda människa är ju lik och samma som den brevid. Alla är vi olika och då borde ju våra liv vara olika!

Så vad ger oss rätten att tycka att en väg är mera rätt än någon annas väg? Självklart menar jag inte att alla val och livsvägar är rätt det finns ju vissa som verkligen är fel men att påpeka när det bara är skilnader i hur man upplever att ett liv ska fortlöpa då blir det bara patetiskt.

Återigen vi är alla olika och olika val passar oss olika och tur för det. Jag hade då inte orkat med en massa människor som vill leva sitt liv i samma ordning som en själv eller hur ;)


Kommentarer
Postat av: Fanny

Något jag också funderat på länge, innerst inne bryr man sig vad andra tycker!



Vi diskuterade; tänk om man skulle bli med barn och därav hoppa av utbildningen man går, folk skulle ju tycka att man är helknäpp som inte jobbar innan barn för att få bättre föräldrapenning bla bla bla... Men vad ska dom bry sig om ens liv, jag gör det jag känner för :) Jag tror att folk har så stora åsikter för att dem själv antingen måste gå igenom livet genom att "få en utbildning, jobba 3 år, skaffa hus, skaffa barn" för att det är så man gör... eller är ovan vid en förändring som en nära person i livet gör så man kanske blir avundsjuk?



Ps. Jag är INTE gravid, haha :D bara en tanke som vi diskuterade här i Umeå!



Saknar dig vännen, du och jag älskar ju och diskutera sånt här :) <3

2012-03-09 @ 13:43:49
Postat av: Sandra Svarar

Jag håller med dig totalt ;) Och jag tror det ligger mycket i det du säger liksom att göra "rätt". Jag saknar dig också och vi kan alltid diskutera om ja allt möjligt :) Kram

2012-03-09 @ 15:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0