Jäkkvik

Veckan i Jäkkvik var väldigt rolig men ändå ganska tung mycket tankar och funderingar. Tidiga morgonar och sena kvällar/nätter. Alla dessa nya männskor som man träffat, intrycken av dessa männsikor. Ta in information och vara social. Ja jag känner att jag är ganska trött efter denna vecka. Har även vandrat i fjället fast än att vi hade spöregn vareviga dag! Jag fick se 4 stycken lämmlar och en av dessa var en unge och den var så söt att jag nästan funderade på att ta med den hem. De vuxna djuren spang ju bara förbi men den var lite trög så den bara stod och tvättade sig.. Ja den var söt! Sen såg vi några renar men mest var man bara blöt och det var ganska tungt att gå upp för fjället men nedåt gick det snabbt fast än att det var väldigt halt med alla stenar :)

Sista dagen när vi åkte var det så klart uppehåll men men man kan ju inte få allt ! Men som man har ätit där borta helt otroligt mycket man känner sig som en levande jaa jag vet inte vad men något stort! Så därför på grund av allt gotta ätande tvingade jag mig upp på fjället. Marie och ida avstod :) Men men nu ska jag nog gå och kolla lite tv. Ikväll ska jag kolla en andra chans på ettan en bra dokumentärserie tycker iallafall jag !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0