Hund, Häst och Han

Hej !
Idag så har jag hunnit med att vara ute i skogen med hunden så han har sprungit av sig ligger här brevid och sover just nu.



Slängt hö till hästarna och smörjt dem med myggmedel :) Det är lite jobbigt att ta hand om två hästar när det är typ 4 år sedan man på riktigt höll på med dessa ståtliga djur men det är ändå så mysigt och kul så att tankarna på en egen häst ploppar upp i huvudet lite då och då, men jag är en realist och vet att det inte kommer ske på en nära framtid! Att ha en egen häst är ju trots alla positiva aspekter som ridning och allmänt mys så är det ju ett dyrt djur att ha och tidskrävande. Du är ganska bunden till en häst alltså inte bara att lasta in den i bilen om du vill fara någonstans heh ;)

Måste även lätta på mitt samvete på morgonen så ringde det i benjamins mobil men jag svarade inte eller väkte honom eftersom att han verkligen behöver få sova även om han själv inte håller med. Han tycker att man kan jobba (går upp 05 00) från 06 00 till tre (kommer hem 16 00) och sedan sova typ ingnting på natten utan kolla på film och ibland gå upp tidingt och jaga innan jobbet om han börjar senare. Nåja han är ju en vuxen människa så han får vill fatta det själv.


Puss hej !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0